Kiropraktiikka on Bliss Clinicin peruslähestymistapa ihmiskehoon

Kiropraktiikka

Kiropraktikko Nicholas Bliss D.C.

Erikoiskiropraktikko Fraser Bliss D.C., F.C.C.S.S. (Can)

Kiropraktiikka on Bliss Clinicin peruslähestymistapa ihmiskehoon. Sen ansiosta voimme tarkastella koko kehon toimintaa selkärangan näkökulmasta. Selkärangan terveys ja sen toiminta (hyvä, huono tai keskiverto) heijastaa koko kehon ja sisäelinten toimintaa.  Selkärangan ja kehon suhde on vastavuoroinen: jos tietyt kehon osat tai elimet ovat heikkoja, niin selkäranka on vastaavasti heikko ja/tai kivulias tietyiltä osin. Vastaavasti heikko tai kivulias ranka usein johtaa heikentyneeseen kehon toimintaan ja epänormaaleihin elintoimintoihin.

”Kaksoisdiagnoosi”

Arvioidessamme henkilön terveydentilaa, oli kyseessä sitten ”tenniskyynärpää”, migreeni, selkäkipu, ummetus tai masennus, emme suorita ainoastaan perinteistä ongelmallisen alueen tutkimusta ja diagnosointia, vaan arvioimme myös rangan ja kehon kokonaisterveyden määritelläksemme sen osuuden käsillä olevaan ongelmaan. Kutsumme tätä ”kaksoisdiagnoosiksi” – diagnosoimme sairastuneen alueen tilan ja saamme samanaikaisesti ”toiminnallisen” diagnoosin kokonaisterveydentilasta.  Tämä erottaa klassisen kiropraktisen lähestymistavan perinteisestä lääketieteellisestä tavasta.  Se auttaa meitä näkemään koko kuvan ja ymmärtämään miksi keho tuntee kipua ja miksi se ei korjaa itseään kuten sen kuuluisi.  Kipu ja sen syy eivät yleensä sijaitse samassa paikassa ja vain koko kehon tutkimus paljastaa tämän.

Kattavilla diagnooseilla voimme suunnitella tehokkaita hoito-ohjelmia jotka korjaavat sairastuneen osan ja samanaikaisesti parantavat henkilön koko terveydentilaa. Käytännössä Bliss Clinicillä potilaat saavat ”kaksoisbonuksen” – eivät ainoastaan helpotusta kipuun vaan myös jonkin havaittavan parannuksen terveydentilaansa.

Konsultaatio ja tutkimus

Alkututkimus ja konsultaatio kiropraktikoillamme kestää 60-90 minuuttia.  Tutkimus on hyvin kattava ja potilaalle selviää ongelman laatu sekä se, miten se vaikuttaa kokonaisterveyteen ja kehontoimintaan.  Kokemuksemme mukaan ongelmistaan tietoinen potilas on myös motivoitunut potilas.

Isä ja poika, Fraser ja Nicholas Bliss ovat suorittaneet kiropraktiikan yliopistotasoiset tutkinnot (Doctor of Chiropractic) Suomen ulkopuolella.  Fraser Bliss on lisäksi suorittanut jatko-opintoina neljän vuoden erikoistumisen kiropraktiseen urheilulääketieteeseen.