Hoidamme kaikenlaisia äkillisiä sekä kroonisia urheiluvammoja

Urheiluvammat

Hoidamme kaikenlaisia äkillisiä sekä kroonisia urheiluvammoja. Käytämme useiden alojen hoitomenetelmiä: kiropraktiikkaa, kiropraktista urheilulääketiedettä, fysioterapiaa, akupunktioa ja pehmytkudosterapioita. Teemme tarvittavat hoidot, jotta urheilija voi palata lajinsa pariin nopeasti ja turvallisesti.

Bliss Clinicilla hoidamme urheiluvammoja ilman lääkkeitä, leikkauksia tai kortisonipistoksia.  Monilla hoitamistamme urheilijoista on takanaan useita onnistumattomia kortisonipistoksia ja leikkauksia ennen kuin he ovat kääntyneet meidän puoleemme.  Kun he saavat apua, he saavat sitä siksi että näemme ongelman uudesta näkökulmasta ja hoidamme häntä sen mukaisesti.  Koulutuksemme myötä ajattelemme koko kehon toiminnallisuutta, emme vain sen kivusta kärsivää osaa. Urheilijat tarvitsevat tällaista lisätietoa kehostaan silloin, kun perinteiset hoitokeinot ovat jääneet riittämättömiksi.

Hoitomuotomme ovat tehokkaita ja ei-invasiivisia (ei kajoavia). Niillä vähennetään kipua, hillitään tulehduksia sekä korjataan kudosvaurioita (esim. lihasrevähtymä, jännetulehdus eli tendiniitti, limapussin tulehdus eli bursiitti, nivelrikko). Tarpeen vaaatiessa emme kuitenkaan epäröi myöskään potilaan lääketieteellisiin operaatioihin ohjaamisessa.

Fysikaaliset hoidot ovat tärkeä osa ratkaisua, mutta niitä ei käytetä pelkästään.  Tyypillisesti loukkaantunut urheilija tarvitsee asianmukaista tietoa vamman syistä ja siitä miten hänen harjoitteluaan tulisi muuttaa – mitä hänen tulisi tehdä ja mitä välttää, ja kuinka hän itse voisi nopeuttaa paranemistaan ja estää tilan uusiutuminen. Hoidon aikana urheilija usein saa uusia näkökulmia loukkaantumiseensa, kehoonsa ja harjoitteluunsa, joita ei olisi ennen harkinnut. Tieto on valtaa. Lisääntyneen tietoisuuden ja paremmin toimivan (uudistetun) kehon myötä urheilija voi saavuttaa konkreettisia parannuksia urheilusuoritukseensa.

Vanhempi Bliss on jatko-opinnoissaan suorittanut nelivuotisen erikoistumisen kiropraktiseen urheilulääketieteeseen ( F.C.C.S.S. – Fellow of the Canadian College of Chiropractic Sports Sciences) ja on ainut tutkinnon suorittanut alansa asiantuntija Suomessa.

Nuorempi Bliss on kiropraktikko ja hän on sertifioitu -Active Release Techniques® (ART®)- harjoittaja.  ART® on lihas- ja pehmytkudoshoito, joka on ammattiurheilijoiden ja rasitusvammojen hoidossa jo varsin tunnettu hoitomuoto.  Hän on tällä hetkellä ainut täysin pätevöitynyt ART®-hoitaja Suomessa.

Urheilusuoritusten Optimointi

Sovellamme taitojamme myös urheilusuoritusten optimointiin

”hienosäätämällä” kehoa sekä harrastus- että huippu-urheilun tavoitteisiin.  Hoidosta hyötyvät myös ne, jotka eivät kärsi kivusta.  Kun kehon mekaaniset viat diagnosoidaan  ja korjataan kunnolla, paranee sen kokonaisvaltainen tehokkuus ja toiminta. Tämä johtaa parempiin urheilusuorituksiin: nopeuteen, voimaan ja ketteryyteen.

Olemme hoitaneet lukuisia huippu-urheilijoita ja parantaneet heidän suorituskykyään ilman lääkeaineita: niin olympiaurheilijoita kuin useiden lajien maailmanluokan urheilijoita  – jääkiekkoilijoita, purjehtijoita, yleisurheileilijoita, suunnistajia, ratsastajia ja voimistelijoita – vain muutamia mainitaksemme.  Useat kansainvälisillä kilpakentillä ja maailmanmestaruuskisoissa menestyneet urheilijat käyttävät palveluitamme osana jatkuvaa menestystään.  Hoidamme myös ammattilaulajia ja -muusikoita, joiden on voitava luottaa äänensä ja kättensä parhaimpaan mahdolliseen toimintaan.