Bliss Clinicillä lähestytään lasten vaivoja eri näkökulmista

Lasten vaivat

Hoitomuotoina kiropraktiikka, craniosacral-terapia ja akupunktio

Bliss Clinicillä lähestytään lasten vaivoja eri näkökulmista – hyödyntäen hellävaraisia hoitoja ilman kirurgisia toimenpiteitä ja siten tukien kehon luonnollista kykyä toipua sairauksista. Tutkimme ja hoidamme selkärankaa ja kehoa kiropraktiikan, craniosacral-terapian ja akupunktion keinoin. (Lapsille kivuton laserakupunktio.)

Terve ja toimiva selkäranka on hyvän terveyden edellytys. Lapsen keho käy läpi monia muutoksia aina rankasta synnytysprosessista jatkuvaan kasvuun liittyviin muutoksiin sekä päivittäisiin kaatumisiin ja kolhuihin. Nämä mikro- ja makrotason muutokset vaikuttavat kasvavan lapsen kehon rakenteisiin ja toimintaan, erityisesti selkärangan lihaksiin, niveliin ja hermoihin. Selkärangan optimaalisen toiminnan varmistaminen ja virheasentojen korjaaminen edesauttavat lapsen tervettä kasvua ja kehittymistä.

Play Video

Katso video koliikkivauva Viljamista

Turvallista ja hellävaraista hoitoa

Kiropraktiset ja craniosacral-hoidot tasapainottavat selkärankaa ja hermoston herkkiä rakenteita, joihin kuuluvat selkärangan lihakset, nivelet ja hermot sekä aivoja ja ääreishermostoa peittävät kudokset. Hoidamme monia ortopedisiä jalka- ja käsivaivoja sekä erilaisia toiminnallisia ruoansulatus- ja sisäelinvaivoja. Huonon ryhdin korjaaminen kuuluu olennaisesti useimpiin hoitosuunnitelmiin, sillä optimaalista terveyttä ei voi koskaan täysin saavuttaa, jos ryhti on huono tai selkäranka heikentynyt.

Useita lapsuusajan sairauksia ja vaivoja voidaan itse asiassa hoitaa turvallisesti ja tehokkaasti ilman lääkkeitä tai kirurgisia toimenpiteitä. Aivan liian usein tämä näkökohta jää huomiotta. Bliss Clinicin puoleen käännytään, kun halutaan vaihtoehtoista hoitoa lapsille näiden vaivojen jatkuessa ja kun perinteisistä lääketieteellisistä menetelmistä ei ole ollut apua.

Ennaltaehkäisevä hoito

Onneksi kasvava joukko vanhempia on ymmärtänyt myös varhaisen ennaltaehkäisevän hoidon merkityksen lapsilleen ja tuo heidät mm. selkärangan tarkastuksiin vuosittain tai puolivuosittain.

Bliss Clinicillä yleisesti hoidettavia lasten vaivoja:

• Koliikki

• Toistuvat korvatulehdukset

• Päänsärky

• Kasvukivut

• Huono ryhti

• Univaikeudet

• Käytöshäiriöt (ADHD)

• Yökastelu

• Rasitusastma

• Toistuva sairastelu (flunssat, keuhkoputkentulehdukset)

• Selkä- ja niskakipu

• Jalkaterän ja polven kivut

Poistamalla häiriötekijät keho voi hoitaa itse itseään

Hoitomenetelmämme eivät ensisijaisesti hoida oireita, eikä niitä ole suunniteltu tiettyjen sairauksien parantamiseen. Niiden päätehtävänä on auttaa kehoa ja sen immuunijärjestelmää toimimaan kunnolla siten, että keho kykenee hoitamaan itse itseään – kuten sen normaalitilassa on tarkoituskin tehdä. Kehon negatiivisten stressitekijöiden (fyysisten, kemiallisten tai henkisten) tunnistaminen ja poistaminen sekä samanaikainen terveelliseen elämäntapaan kannustaminen on toimintamme kantava periaate. Ymmärrämme, että poistamalla häiriötekijät keho voi hoitaa itse itseään.

Kiropraktiikkacraniosacral-terapia ja akupunktio ovat turvallisia ja edistyksellisiä luonnontieteitäNe ovat samalla taiteenlajeja, joiden harjoittaminen edellyttää korkeatasoista osaamista. Me Bliss Clinicillä yhdistelemme usein näitä menetelmiä tapauksesta ja potilaan erityistarpeista riippuen. Tutkiminen aloitetaan yleensä kiropraktikon kanssa, joka sitten suosittelee sopivaa hoitomuotoa.