Monipuoliset akupunktiometodit

Akupunktio eli akupunktuuri

Bliss Clinicillä käytettyjä akupunktiometodeja ovat

• Klassinen kiinalaisen lääketieteen mukainen neula-akupunktio

• 5 elementti akupunktio

• Laserakupunktio

• Nogier’n malliin perustuva korva-akupunktio

Huomaa: Bliss Clinicillä akupunktiohoitoja käytetään usein yhdessä kiropraktisten hoitomenetelmien kanssa parhaiden tulosten saavuttamiseksi.

Nogier’n korva-akupunktio

Nogier’n korva-akupunktiomenetelmän on kehittänyt ranskalainen neurologi, tri Paul Nogier. Hän tutki kiinalaisen korva-akupunktion pisteitä, joilla on yhteyksiä kehon muihin osiin länsimaalaisen neurologian ja aivojen kuvantamisen avulla, ja huomasi että akupunktiopisteet olivat erittäin tarkkoja.  Tämän lisäksi hän löysi täysin uusia pisteitä ja kykeni kartoittamaan kehon ja sisäelimet uudella tavalla.  Erityisesti hän löysi uusia tapoja hoitaa kroonista kipua ja kroonisia sairauksia korvan kautta.  Perinteiset kiinalaiset korva-akupunktiopisteet toimivat hyvin akuuttien tilojen hoitoon, mutta eivät anna pysyviä tuloksia kroonisiin kipuihin ja sairauksiin. Nogier’n uudet kartat auttoivat selittämään tätä ilmiötä ja mahdollistivat kroonisen kivun hoidon korva-akupunktion avulla, uusin tavoin ja erinomaisesti parantunein tuloksin.

Lonkan ja polven nivelrikko, välilevynpullistumat, masennus ym. vaivat

Bliss soveltaa Nogier’n menetelmää tapauskohtaisesti. Vuosien aikana on saatu erinomaisia kliinisiä tuloksia muun muassa välilevynpullistumien sekä lonkan ja polvien nivelrikon aiheuttamaan voimakkaaseenkin kipuun.  Hyviä tuloksia voidaan saada myös masennuksen hoidosta korvan kautta.  Yleensä korva-akupunktiohoidon tulokset havaitaan hyvin nopeasti, joskus jopa välittömästi.